Inga sparade anläggningar!

Våra medlemmar – några av besöksnäringens hetaste arbetsgivare!

Universum i samarbete med Visita släppte i dagarna årets lista på de hetaste arbetsgivarna inom besöksnäringen. För andra året i rad tar Scandic hem segern. Med på listan hittar vi flera av våra medlemsanläggningar, vilket innebär att du som kund hos oss kan vara trygg med att våra anläggningar har schyssta villkor och engagerad personal.

Undersökningen av 2018 års hetaste arbetsgivare är resultatet av 2 503 yrkesverksamma och studenters svar på frågan vilken som är deras ideala arbetsgivare inom besöksnäringen. Av metodskäl har det bara varit möjligt för respondenterna att välja mellan företag som har 50 anställda eller fler. Vi vet så klart att våra mindre anläggningar runt om i Sverige lätt hade kvalat in på listan om så inte var fallet:)!

Förutom att de som svarat har fått ange var de helst skulle vilja jobba inom besöksnäringen, har de också fått svara på generella frågor om vad som gör en arbetsgivare attraktiv och vilka egenskaper hos en arbetsgivare som skulle kunna få dem att byta jobb eller stanna kvar. Undersökningen visar att arbetsgivare som arbetar med hållbarhetsfrågor, miljö och sitt varumärke har alla varit bidragande faktorer till listplaceringen.

Bland våra medlemmar kvalar Grand Hôtel och Gothia Towers in på topp 10 placering. På plats 13 kommer ESS Group (The Steam Hotel, Falkenberg Strandbad, Ystad Saltsjöbad, Blue Hotel), plats 15 Nobisgruppen (Hotel Skeppsholmen, Stallmästaregården, Hotel J Nacka Strand, Operakällaren), plats 17 Parks & Resorts (Vildmarkshotellet), plats 21 Stockholm Meeting Selection (Rosersbergs Slottshotell, Hesselby Slott, Ulfsunda Slott), plats 34 Scandinavian Resort (Torekov Hotell, Hotel Skansen i Båstad, Hotel Riviera Strand Båstad), plats 36 Stockhom City Conference Center, och plats 37 Grand Hotel Lund.

Det är kul att se hur alla tillsammans driver utvecklingen av denna – inte minst för vår bransch – viktiga fråga framåt, skapar möjligheter för kompetensutveckling och arbetar för att bli attraktiva arbetsgivare.

Det primära målet med undersökningen är att synliggöra branschen, de arbetsgivare som finns och alla de karriärmöjligheter som branschen erbjuder. – Det vi ser är att de företag som hamnar i topp har en tydlig strategi för frågan och har under längre tid haft den högt upp på agendan, säger Sighsten Dahl, Universums Employer Branding & Talent Strategy Specialist.

Källa: http://attraktivaarbetsgivare.nu

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Hej!

Vi på Svenska Möten vill göra dig till möteshjälte och se till att dina möten rockar! Vi ger dig mötestips, inspiration och nyttig kunskap om hur du planerar och leder ett riktigt bra möte. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!






Vänligen bekräfta att du vill prenumerera på våra nyhetsbrev och därmed godkänner att vi lagrar dina personuppgifter enligt vår personuppgiftspolicy.