Meny

Bokmärken

Boka ditt möte

Vi på Svenska Möten hjälper dig med:
  • Kostnadsfri rådgivning och guidning
  • En personlig mötesrådgivare
  • Tillgång till en stor kunskapsbank

Fyll i dina önskemål

Hitta din anläggning och möteslokal, se lediga datum och priser, boka och få bekräftelse direkt.

Tipsa en kollega
Translation

The content of this website is automatically translated using Google Translate.

10 jun 2024

Högsta växeln i och full gas när Mercedes-Benz och Svenska Möten arrangerar event

Bild artikel MB

I en tid när företag över hela världen söker efter sätt att motivera och rusta sina team för framtiden har Mercedes-Benz i Skandinavien, med hjälp av Svenska Möten, visat hur man gör det med stil.

Under ett nyligen genomfört event, det största som Svenska Möten någonsin varit med och arrangerat, samlades totalt ungefär 800 säljare och ledare från både Danmark och Sverige. Syftet med detta storstilade event var klart och tydligt: Boosta säljare som haft tuffa år bakom sig. Inspirera och utbilda dem samt visa uppskattning för deras insatser.

Vi ville ge våra säljare verktygen de behöver för att lyckas, samt visa vår uppskattning för deras hårda arbete. Det handlade även om att kommunicera vår strategi och våra kommande kampanjer, berättar Sung Belfrage på Mercedes-Benz.

Detta årligt återkommande event, som detta år såg en ökning av deltagare med cirka 100 personer, var speciellt utformat för vd:ar, ägare, plats- och försäljningschefer, säljare samt servicemarknadschefer och Svenska Mötens uppdrag var att, tillsammans med vår eventbyrå Creative Meetings, agera som en partner under hela resan, från att samla in offerter från olika lokaler för eventet, hotell, fakturering samt att vara ett bollplank i arbetet och beslut.

Vi har haft ett fint samarbete under hela resans gång för att skräddarsy eventet efter Mercedes-Benzs specifika behov. Det var fantastiskt att ha ett sådant stöd,” fortsätter Sung.

Då Mercedes-Benz Sverige och Svenska Möten har ett befintligt avtal idag kunde vi snabbt komma igång. Jämfört med tidigare och mindre konferenser innebar detta event, med många deltagare, med olika roller och från olika länder en del andra utmaningar.

Bland annat noterades utmaningen med att anpassa innehåll samt mat och dryck för deltagare från två olika länder. Utöver att hitta en lokal som är tillräckligt stor för eventet är boendet en viktig fråga att adressera tidigt. Finns det hotell i närheten som kan erbjuda många rum eller behöver deltagarna bo på flera hotell och transporteras mellan de olika platserna?

För de som står inför uppgiften att planera liknande event i framtiden, delar hon med sig av några gyllene råd:

  • Börja planera i god tid.
  • Definiera syftet med konferensen och vilken målgrupp den vänder sig till.
  • Säkerställ budgeten
  • Definiera ansvarsområden tydligt.
  • Planera in flera möten och följ upp på arbetet.
  • Sätt upp deadlines.
  • Kommunicera!

Med facit i hand kan jag säga att det är en stor fördel att ha en partner med genom hela processen, avslutar Sung

Ska du arrangera ett event?

Dela inlägget