Meny

Bokmärken

Boka ditt möte

Vi på Svenska Möten hjälper dig med:
  • Kostnadsfri rådgivning och guidning
  • En personlig mötesrådgivare
  • Tillgång till en stor kunskapsbank

Fyll i dina önskemål

Hitta din anläggning och möteslokal, se lediga datum och priser, boka och få bekräftelse direkt.

Tipsa en kollega
Translation

The content of this website is automatically translated using Google Translate.

24 feb 2025

Framgångsrikt event när Snickers Workwear firade 50 år och lanserade höstkollektioner

Svenska Möten och vår samarbetspartner Creative Meetings fick förtroendet att hjälpa Hultafors Group att kickstarta året med ett storslaget event, som samlade mer än 300 deltagare från 18 länder på konferensen SLM25. Under fyra dagar fick deltagarna ta del av en inspirerande mix av produktlanseringar, erfarenhetsutbyte och firandet av Snickers Workwears 50-årsjubileum.

Eventet hade som huvudsyfte att internt lansera de kommande höstkollektionerna för varumärkena Solid Gear och Snickers Workwear till Hultafors Groups säljbolag runt om i Europa. Genom en kombination av presentationer, workshops och en storslagen utställning fick deltagarna en förhandsvisning av de senaste innovationerna inom arbetskläder och skyddsskor.

Utöver produktlanseringarna var eventet en viktig plattform för att skapa starkare interna relationer och bygga vidare på den redan starka företagskulturen. Att samla team från olika delar av Europa gav en unik möjlighet att dela erfarenheter, stärka sammanhållningen och få en gemensam förståelse för varumärkenas utveckling.

En av höjdpunkterna var firandet av Snickers Workwears 50-årsjubileum. Genom en exklusiv utställning visades både historiska och framtida produkter upp, vilket skapade en stolt och inspirerande atmosfär bland deltagarna.

Samarbete med professionella eventpartners

Att organisera ett så omfattande event är en utmaning och här samarbetade Svenska Möten och vår eventpartner Creative Meetings tillsammans med projektledarna Louise, Anna och Martin på Hultafors Group.

– Ett så här stort event, som spänner över fyra dagar, med över 300 personer är svårt att organisera utan en professionell partner. Creative Meetings guidade oss genom alla förberedelser och själva eventdagarna på ett fantastiskt sätt. Svenska Möten spelade en nyckelroll i att hitta den perfekta platsen för eventet, en process som krävde flexibilitet då förutsättningarna förändrades under resans gång, säger Louise Falcone Borg på Hultafors Group.

Lärdomar från eventet

Efter en lyckad konferens lyfter projektledarna fram vikten av noggrann planering.

– Att vara ute i god tid och låta planeringen ta den tid som behövs är avgörande. Planering, planering, planering, fortsätter Anna Baraderie på Hultafors Group.

De rekommenderar också andra eventansvariga att ta hjälp av experter och lita på deras rekommendationer.

– Tryggheten i att ha en partner att vända sig till i alla frågor och utmaningar är ovärderlig. De ser till att det bästa resultatet uppnås för just vårt event, avslutar Martin Johansson Vetter på Hultafors Group.

SLM25 blev en inspirerande och minnesvärd upplevelse för alla inblandade. Med en lyckad lansering av höstkollektionerna 2025 och ett firande av Snickers Workwears 50-åriga historia, har eventet skapat en stark grund för framtida framgångar inom Hultafors Group.

Dela inlägget