Inga sparade anläggningar!
Boka talare eller artist

3 tips inför val av talare, moderator eller artist

Inom alla organisationer och på alla nivåer anordnas vidareutbildningar och olika typer av evenemang, som till exempel kick-offer, ledningsgruppsmöten, jubileum, produktlanseringar. För att säkerställa att budskapet förmedlas på bästa sätt och ge organisationen en vitamininjektion kan det vara en bra idé att boka en extern föreläsare.

Här är våra bästa tips för vad du bör tänka på när du står inför valet att boka en talare eller föreläsare.

1. Fråga dig själv vilket budskap ni vill att talaren fokuserar på och hur han eller hon kan bidra med till att förstärka den känsla ni vill att medarbetarna ska uppfyllas av. Handlar det om att inspirera medarbetarna inför en förändringsprocess eller att få säljarna att vilja ge det där lilla extra i mötet med kunden?

2. För företag som planerar att arrangera en hel konferensdag med olika talare som avlöser varandra är det ett smart drag att varva interna och externa talare för bästa effekt. När en extern talare äntrar scenen tenderar åhörarna att bli mer uppmärksamma och budskapet sjunker in på ett annat sätt än om en chef eller kollega som inte är professionell talare föreläser eller håller i ett seminarium.

3. Överväg alternativ till namnkunniga talare. En känd talare kan visserligen bidra till att stärka ert varumärke och attrahera kunder och leverantörer som ni gärna vill ha med på exempelvis ett kundevenemang, men en mindre namnkunnig föreläsare ofta kan göra ett minst lika bra jobb till en betydligt lägre kostnad.

Läs också om De mest anlitade talarna just nu >>

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *