En extern talare, moderator eller artist kan tillföra extra dimensioner och förstärka det budskap du vill förmedla när det är dags att samla personal, kunder eller samarbetspartners. Att anlita ett proffs som kan förmedla det budskap ni vill kommunicera är en investering som lönar sig, i synnerhet om ni har gjort er hemläxa och är klara över ert syfte och mål med mötet.
Varför boka föreläsare?
Att anlita en extern föreläsare förstärker budskapet och säkerställer att åhöraren tar till sig informationen. Föreläsaren genomför, utifrån era behov, föreläsningar, workshops eller längre utbildningsserier. Det kan vara fokus på arbetsglädje, medarbetarskap, kommunikation, motion, hälsa, digitalisering, psykisk ohälsa, inspiration eller vad som helst, listan kan göras lång.
Vad gör en moderator?
En engagerad moderator är ofta skillnaden mellan ett bra evenemang och ett riktigt lyckat evenemang som uppskattas av deltagarna. Moderatorn Är beredd på att allt kan hända och agerar bryggan mellan arrangören och deltagarna. Moderatorn sätter sig snabbt in i arrangörens målsättningar. Ett budskap ska kommuniceras, kunskap ska förstås, en ny ledare ska föras fram, teamkänsla ska skapas, nya debattperspektiv ska belysas, människor ska mötas eller nya kundrelationer ska bildas.
Fråga oss, så tar vi tillsammans med vår partner Athenas fram förslag som passar just ditt möte!
3 tips inför val av talare, moderator eller artist
1. Fråga dig själv vilket budskap ni vill att talaren fokuserar på och hur han eller hon kan bidra med till att förstärka den känsla ni vill att medarbetarna ska uppfyllas av. Handlar det om att inspirera medarbetarna inför en förändringsprocess eller att få säljarna att vilja ge det där lilla extra i mötet med kunden?
2. För företag som planerar att arrangera en hel konferensdag med olika talare som avlöser varandra är det ett smart drag att varva interna och externa talare för bästa effekt. När en extern talare äntrar scenen tenderar åhörarna att bli mer uppmärksamma och budskapet sjunker in på ett annat sätt än om en chef eller kollega som inte är professionell talare föreläser eller håller i ett seminarium.
3. Överväg alternativ till namnkunniga talare. En känd talare kan visserligen bidra till att stärka ert varumärke och attrahera kunder och leverantörer som ni gärna vill ha med på exempelvis ett kundevenemang, men en mindre namnkunnig föreläsare ofta kan göra ett minst lika bra jobb till en betydligt lägre kostnad.
Kontakta oss för hjälp att boka talare, moderator eller artister som passar till just ditt möte!
Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så hör vi av oss.

Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så återkommer vi så fort vi kan.

Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så återkommer vi så fort vi kan.

Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så hör vi av oss.

Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så återkommer vi så fort vi kan.

Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så återkommer vi så fort vi kan.

Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så återkommer vi så fort vi kan.
