Digitala möten skiljer sig från det fysiska mötet på många sätt. Hybridmötet – när en del deltagare finns på plats och andra är med på distans – ställer ytterligare krav på dig som mötesledare. Dynamiken är en annan och det är ännu svårare att skapa interaktivitet. Vi ger dig konkreta tips på hur du som mötesledare kan tänka före, under och efter ett hybridmöte.
Längd: 2 tim | Format: digitalt | Språk: svenska/engelska
Föreläsare: Erik och Fredrik Mattsson, Ordrum
Denna digitala utbildning passar dig som vill göra dina hybridmöten effektivare och mer interaktiva.
Ur innehållet:
Olika typer av hybridmöten • Hur ska man tänka i ett mindre arbetsgruppsmöte? • Hur skapar man en hybridkonferens? • Vad är ett hub-möte?
Hur man planerar ett hybridmöte • Förutsättningarna: plattformen och verktygen • Hur disponerar och tidsplanerar man ett hybridmöte?
Hur man leder ett hybridmöte • Hur skiljer det sig att leda hybridmöten jämfört med andra digitala möten och fysiska möten? • Vad krävs av mötesledaren? • Att leda tillsammans • Att bli vän med kameran
Mötesmetoder för hybridmöte • Hur skapar man interaktivitet? • Hur åstadkommer man dynamik? • Hur får man deltagarna att komma till tals? • Exempel på flera mötesmetoder som fungerar
Hur ordnar man mötesrummet •Hur säkerställer vi att alla syns och hörs • Vilken utrustning behöver vi ha? • Hur placerar vi deltagarna?
Hur deltar man effektivt • Hur ska vi bete oss som mötesdeltagare som deltar fysiskt respektive digitalt? • Gemensamma regler
Frågestund & eftersnack • Vad vill du veta mer om?
Boka
Utbildningen går att boka för hela företaget eller din arbetsgrupp.
Kontakta oss här för pris och förfrågan!
Vi finns här för dig!
Kontakta oss eller fyll i formuläret så hör vi av oss.
