Frågor och svar om Svenska Mötens onlinebokning

Vi har samlat våra mest frekventa frågor och svar angående vår tjänst för onlinebokning. Hittar du inte ditt svar nedan, vänligen kontakta någon av våra medarbetare på tel. 0771-50 55 00, bokning@svenskamoten.se eller via chatten här nere till höger.

Vem kan boka online?
Alla företag och organisationer kan använda vår tjänst för onlinebokning av konferenslokaler. En del avtalskunder kan dessutom använda sin unika Företagskod för att komma åt sina avtalspriser.

Vad är en Företagskod?
En Företagskod är en kod för våra avtalskunder så de kan komma åt sina avtalsrabatter hos våra medlemsanläggningar. Är du inte avtalskund har du inte en Företagskod, men det går naturligtvis bra att boka ändå.

Vilka konferensanläggningar finns bokningsbara online?
Det är endast de anläggningar som är utvalda medlemmar i Svenska Möten som går att bokas via vår tjänst för onlinebokning. För bokning på någon av våra samarbetspartners, hänvisar vi till att göra en konferensförfrågan här på vår hemsida, eller boka per chatt eller telefon 0771-50 55 00.

Jag hittar inget i utbudet som passar
Observera att hela vårt utbud inte går att boka online och att vissa anläggningar kan ha möjlighet att ta emot större sällskap än vad som framgår i sökfunktionen. Om du inte får träff på dina sökkriterier, ber vi dig kontakta oss på 0771-505 500 eller bokning@svenskamoten.se.

Vad betyder priserna?
Priserna avser endast konferenslokalen per person (dagkonferens) eller konferenslokalen per person inklusive logi (konferens med övernattning). Alla tillval så som måltider och aktiviteter läggs till på konferenslokalen. En del anläggningar har valt att erbjuda helpension som tillval. Läs noggrant för vad varje möteslokal och boende inkluderar vilket kan variera mellan anläggningarna.

Visas priserna inkl. eller exkl. moms?
Priserna visas alltid exkl. moms. Både per personpriset och totalsumman.

Vilka bokningsvillkor och betalningsvillkor gäller?
Det är upp till varje medlemsanläggning att bestämma bokningsvillkor och betalningsvillkor. De flesta följer Visitas (Svensk Besöksnärings) allmänna regler för konferensbokning och avbokning. Vi hänvisar till bokningsflödet för respektive anläggning. Som kund har du rätt att avboka inom 24 timmar från bokningstillfället.

Hur betalas bokningen?
All betalning sker mot faktura. I enstaka fall erbjuds betalning med betalkort. En del anläggningar kräver en garanti av bokning med ett kreditkort.

Hur bekräftas bokningen?
Du som kund får en bekräftelse via e-post direkt vid bokningstillfället. Behöver du komma i kontakt med anläggningen gällande allergier, ändringar eller övriga önskemål får du deras kontaktuppgifter i din bekräftelse. Anläggningen kan komma att höra av sig för att planera mötet i detalj.

Ändra eller avboka en bokning
Behöver du ändra eller avboka din konferensbokning, hör du av dig till oss på Svenska Möten på telefon 0771-50 55 00, alternativt direkt till anläggningen.